MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Thursday, March 17, 2011

SINI ADA HANTU

ASSALAMUALAIKUM wbt

NAK cerita....


Hehehe... suspens jer kan. Sebenarnya nak bagitau jer, saya dah tengok cerita ni, baru habis tengok semalam, dalam masa dua hari, buat dua episod. Episod pertama dah jam 11 pun tak habis layan, jadi mata dah kelat sambung lak semalam. Beli DVD lah, apalagi, kat wayang kan dah habis. Memang tak sempat langsung nak tengok kat panggung. Walaupun baca banyak komen yang memberikan isyarat yang positif.


Mula-mula tu semua orang kata bosankan, saya tak pulak sebab saya suka dengar cara mereka berbual dalam cerita ini. Nampak sangat natural dan tidak mendatar. Ini kiranya macam cerita dalam ceritalah. Lepas tu dalam cerita tu ada lagi cerita. Kih.. kih.. kih. Mengarut betul.. maknanya cerita-ceriti tentang hantu ni semua kita dengar dari mulut ke mulut bukan dari sumber yang sahih dan boleh dipercayai. Macam satu kes yang berlaku di Kemayan City, Skudai dua tiga tahun lepas. Sampai masuk suratkhabar. Sebenarnya beberapa lama sebelum tu, saya ada mendengar cerita tentang plaza yang terbengkalai ini dari kawan sekerja. Kiranya itulah cerita yang pertama saya dengar dan dialami oleh kawan suaminya punya abang. Perasan tak? Kalau ada kisah-kisah misteri ni, mesti kita dengar orang atas orang. Tapi saya percaya cerita tu, sebab itu cerita yang pertama saya dengar. Seriau jugalah bila lalu depan plaza tu malam-malam buta. Kadang-kadang 2 3 pagi pun saya lalu sambil memandu berseorangan (memanglah memandu seorangkan, mana ada kereta dua pemandu... hahaha). Tak lama kemudian saya dengar orang ini pula bercerita, orang itu.. orang di sana dan orang di sinun. Lama-lama bunyi cerita tu macam sama sahaja. Dan yang mengalaminya... kawan aku punya kawan.... Yang mendengar mesti ternganga mulut dan naik bulu roma. Lepas tu ceritalah pulak dengan kawan yang lain. Jadinya bertambahlah lagi kawan aku punya kawan punya kawan punya kawan. Apalagi, kalau ada fb, apa kata kita add kawan kita punya kawan punya kawan tu dan kita tanya dari mulutnya sendiri. Ada brannnn?


Dahulu di Johor Bahru pernah kecoh tentang satu hantu yang dikatakan menaiki kancil warna merah yang mencari anak dara untuk memulihkan dirinya yang terlanggar pantang. Sebenarnya dia belum jadi hantu lagi sebab setahu saya dia belum mati cuma rupanya menjadi hodoh disebabkan perbuatannya sendiri. Masa tu saya bertugas sebagai stringer di NSTP, Johor Bahru. Lalu encik Ketua Editor telah mengarahkan saya bersama seorang rakan untuk menjejaki hantu tersebut.... Wawawawawa..... saya yang penakut ini disuruh menjejak hantu??? Awak-awak rasa saya pergi tak buat kerja yang disuruh encik bos saya tu???


Huhuhuhu.... bersambung nanti...

Encik James Lee, saya pinjam awak punya poster eh...

10 comments:

  1. wadduh...kena tunggu cerita sambungan nye ni...Sari. cepatlah update!!! huhu..

    ReplyDelete
  2. cer..cer..cer.. cerita la sikit..teruskan lg

    ReplyDelete
  3. fuhhhhh...klu lia la kak...kompom x pegi..x de maknanya nak kejor antu kak oiii...sat lagi lia yg lintang pukang lari x cukup tanah..ekekekeke...

    tp kan lia pun penah gak dengar citer pasal hantu kat Kemayan City tu..tp x tau lah nak caya ke x...byk sgt versi citer ni...cuma klu lalu kat situ mmg rasa seram juga lah...suram je kan...uhuhuhu...

    x sabo nak tunggu sambungan n3 nih....

    ReplyDelete
  4. Umeboshi, Angah, Mamamya... nanti smbung... mengah baru lepas kena kejo... huk3

    ReplyDelete
  5. Hehehe...mcm drama swasta ... kena tunggu sambungan...

    ReplyDelete
  6. citer best ni, akak cepat smbung ye.. heeee

    ReplyDelete
  7. tak sabar nak tunggu sambungan ni

    ReplyDelete
  8. kak sari, best ke citer tu? tun kalu cerita yg mengarut2 nih kurang sket. biasa jarang tgk citer hantu, biasa laaa.. penakut.

    ps: kalu tun kompom wa derk je kt bos tu.. hehe

    ReplyDelete
  9. Kak Anie, Lia, Ila... aha... ni dtgt nak smbung la ni... hehe

    Tun,bestlah Tun. Cete ni tak mengarut, dia ceritakan kisah2 hantu yg slalu kita dgr dulu2 dan dlm masa yg sama pngalaman dorg sndiri. Cerita satu malam.. Tun tengok, msti tak kecewa punya..

    ReplyDelete
  10. saspen lak nak baca kesudahannya..he..he..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

RETREAT DI MERSING - HARI KEDUA

Assalamualaikum... WALAUPUN Sk jangkakan yang SK mungkin tidak tidur semalaman seperti yang Sk alami semasa mengikuti Kursus Induks...