MESTI KLIK

MESIN TEKAN CRUST TART

MESIN TEKAN CRUST TART
PEMBERITAHUAN : Sebarang pertanyaan atau tempahan mesin tart dan sebagainya hendaklah diajukan melalui sms dan whatsapp sahaja ke talian 0127844524. Terima kasih.

Monday, March 28, 2011

DARI TART SHELL KE TART NENAS


ASSALAMUALAIKUM wbt

AIK! Dah nak raya ke? Tetiba jer ada tart nenas dalam balang... hehehe.

Sebenarnya ini projek bidan terjun pada Sabtu lepas, dah lama saya membeli inti atau jem nenas di Nenasi ketika berkunjung ke Kuantan akhir tahun lepas.
Menurut seorang teman jem nenas di sini sedap, maklumlah ini kawasan pertanian nenas, namanya pun Nenasi, kan.. hehe. Memang dah lama berangan-angan nak membuat tart nenas. Percaya atau tidak saya tak pernah membuat sendiri tart nenas ni. Jadi semasa membuat tart shell tu, rasa macam tak sempat pula nak tunggu bakar semua tart shell sebab nak berkejar menghantar anak ke kelas tuisyen. Saya terfikir untuk mencari acuan tart mould yang kecil untuk dijadikan base untuk tart nenas saya. Cari punya cari tak terjumpa, aduhai tak tahulah kat mana saya sumbat, almaklum rumah besar sangat... hik.. hik.. hik. Lepas tu terjumpa acuan semprit. Sudahnya, jadilah tart nenas gulung. Wahhhhh! Bukan main suka lagi Yaya dapat makan tart nenas hari tu. Berketul-ketullah juga ditelannya dan siap jadi kudapan sambil menonton tv esoknya. Mulutnya tak habis-habis memuji sedap.. huhu... kembang hati bonda... hek.. hek.

8 comments:

  1. Wah tak nenas.. Suka cookies nie dalam bentuk apa pun tapi... yang pastinya yang sedap lah kan..
    Nak sebalang!

    ReplyDelete
  2. Assalam akak,wah da tart nenas kat sini,mesti sedaplah tu kak,sbb tu la yaya mkn bykkan,pandai mama dia buat,xyah tggu raya kan kak,dolu2 kalu nak mkn sekut nih time raya jer,skang nih bila2 teringin jer leh terus buat..

    ReplyDelete
  3. yus..aku nak jugak sebalang..heheheh

    ReplyDelete
  4. Selamat pagi kak..sedapnya tart..raya ni boleh order ni hehheee..

    ReplyDelete
  5. mas suka tart nenas...
    sedapnya..
    mak mas selalu buat time raya....

    ReplyDelete
  6. kak sari.. pandainyer.. tun xpenah wat tat nenas. xsuka sgt makan bsikut tart nih, tp kene bljr buat sbb in laws suka.

    ReplyDelete
  7. tu dia....
    kak yus..menjadi ko..cun gile tart mu...
    kalau nak ikut versi ayu pi search kat tat nanas tenggaroh..
    ayu pun guna acuan semperit gak

    ReplyDelete
  8. masa tak raya mmg best dpt mkn sekut2 raya..sebalang pun rasa tak puas mkn.. klau masa raya rasa2 sikit jer.. boleh oder tart nenas la lepas ni sari..

    ReplyDelete

tak nak komen???
urmmmm.. malaslah nak cerita lagi :)))))

26 SYAWAL

Assalamualaikum... ALHAMDULILLAH.. dah hari ke 26 kita meraikan Syawal. Ramai yang mengambil kesempatan mengadakan rumah terbuka da...